سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین های وب
 

اولین گجت های دنیا چه شکلی بودند؟<\/h2>
 

< src="http://www.google.com/buzz/api/button.js" type=text/java>

در دنیای امروز که غرق در تکنولوژی و نوآوری های نوین هستیم هر روزه و هر ساعت شاهد ارایه و به بازار آمدن ابزار ها و گجت های گوناگون در زمینه های مختلفی چون تلفن همراه، دوربین دیجیتال ، نوت بوک و غیره هستیم و این نو آوری ها برای ما زیاد تعجب برانگیز نیست  اما آیا می دانید همین گجت ها در دور زمانی باعث تعجب و حیرت  مردمان عصر خود بوده اند؟ و نهایت آرزوی آنها داشتن یکی از این ابزار و وسایل بود؟

در این پست اولین گجت ها را به شما معرفی خواهم کرد :

+ اولین MP3 پلیر جهان : اولین موزیک پلیر جهان در مارس سال ???? روانه بازار شد و به سرعت به محبوبیت رسید .نام اولین MP3  پلیر MP man F10 نام داشت که تنها ?? مگابایت ( ؟؟!‌) حافظه داشت و این میزان حافظه قابل ارتقا تا ?? مگابایت بود . قیمت این MP3 Player  در بدو عرضه ?? دلار بود. ( حال این موزیک پلیر را با انواع و اقسام موزیک پلیرهای موجود در بازار مقایسه کنید )

+ اولین لپ تاپ : OSBORNE 1 نام اولین کامپیوتر قابل حمل یا لپ تاپ جهان است که در سال ???? ارایه شد .  اوزبورن ? دارای صفحه نمایش ? اینچ ،  ??k رم و پردازنده ?? مگاهرتزی بهره می برد و وزنی در حدود ???? کیلوگرم داشت . داشتن این لپ تاپ با این مشخصات ???? دلار آب می خورد !!

+ اولین دوربین دیجیتال : اولین گام ها برای ارایه دوربین دیجیتال در سال ???? توسط استیون ساسون که در شرکت کداک کار  می کرد برداشته شد. دستگاه اختراع شده توسط استیون از سنسور CCD  بهره می برد و تصاویر را بر روی یک نوار کاست ذخیره می کرد . زمان لازم برای ثبت یک تصویر سیاه سفید توسط این دوربین ?? ثانیه بود ( ! )

+ اولین تلفن همراه : اولین تلفن همراه  را موتورولا در سال ????روانه بازار کرد با نام  DynaTac800X . البته این گوشی بسیار گران بود اما با وجود قیمت ???? دلاری ، هزاران دستگاه از آن فروخته شد . این تلفن همراه بزرگ و سنگین تنها ? ساعت شارژ در حالت Standby  نگه می داشت و قادر به ذخیره ?? شماره تلفن بود.

+ اولین کنسول بازی : نام اولین کنسول بازی اودیسه (Odyssey ) بود که توسط شرکت Magnavox در سال ???? به بازار روانه شد . این کنسول از کاتریج استفاده می کرد و صدا هم نداشت.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/5/27 توسط کر بختیاری
فال حافظ